2015: Team Lef

* Roparun 2026
* Team Lef
* Donatie Stichting Hetty Odink: 1000 euro

Team Lef uit Raalte gaat in 2016 voor de vijfde keer deelnemen aan de 25ste editie van de Roparun met twee teams. De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam. Deelnemers leveren in teamverband, een collectieve sportieve prestatie om op deze manier geld op te halen voor kankerpatiënten die weinig of geen uitzicht hebben in hun ziekteproces. Kristel Verweij is al sinds de start fanatiek lid van Team Lef. Kristel: “Voor Team Lef is de vraag: Hoe maken we het leven van kankerpatiënten NU een beetje dragelijker? Naast het lopen van de Roparun willen we dit jaar ook weer lokaal gaan bijspringen in de ondersteuning van de palliatieve zorg. Met het opgehaalde geld van vorig jaar zijn er verwendagen georganiseerd voor de ouderen in Raalte die palliatieve zorg nodig hebben. Dit jaar zetten we het gezin centraal. De mensen om de getroffene heen die te maken krijgen met onmacht, verdriet en te vaak nog verlies. Wij zijn ontzettend blij met de fantastische sponsoring van Stichting Hetty Odink. Hun missie om doelen te steunen die middels concrete doelstellingen en een transparante werkwijze zich inzetten voor de bestrijding van kanker of die bijdragen aan het welzijn van kankerpatiënten is Team Lef op het lijf geschreven.”
www.stichtinglefraalte.nl.